PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAJ
DLA GRUPY SKRZATY
- Mój region – moja mała Ojczyzna
- rozwijanie mowy,
- wskazywanie różnic między miastem a wsią,
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw pobliskich ulic,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
- przygotowanie kącika regionalnego,
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
- Polska – moja Ojczyzna
- poznawanie historii powstania Warszawy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
- poznawanie miary płynów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
- zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
- określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
- zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.
- Łąka w maju
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie piękna majowej przyrody,
- zapoznanie z sześcianem,
- rozwijanie umiejętności szeregowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poznawanie budowy biedronki,
- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą,
- poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
- Święto rodziców
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
- określanie wzrostu dzieci,
- porównywanie wzrostu dzieci,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAj
DLA GRUPY SKRZATY
- Mój region – moja mała Ojczyzna
- rozwijanie mowy,
- wskazywanie różnic między miastem a wsią,
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw pobliskich ulic,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
- przygotowanie kącika regionalnego,
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
- Polska – moja Ojczyzna
- poznawanie historii powstania Warszawy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
- poznawanie miary płynów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
- zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
- określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
- zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.
- Łąka w maju
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie piękna majowej przyrody,
- zapoznanie z sześcianem,
- rozwijanie umiejętności szeregowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poznawanie budowy biedronki,
- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą,
- poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
- Święto rodziców
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
- określanie wzrostu dzieci,
- porównywanie wzrostu dzieci,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.
„Dziękuję mamo, dziękuję tato”
Uczyliście mnie chodzić uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
Bardzo kocham Was
A najpiękniejsze chwilę
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie
Co mogę dla Was zrobić
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
Bardzo kocham Was
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za każdą zimę za każde lato
Dziękuje mamo dziękuje tato
Za to że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
Bardzo kocham Was
„Mama i Tata”
Do przedszkola prowadzi, skrzydła daje, by marzyć
Jest ze mną w każdy dzień
Zawsze wie co najlepsze. Z nią się czuje bezpiecznie
I już nie boję się
Ref. Moja mama pięknie dziś wygląda, Tata mamę z miłością ogląda
Wszyscy razem bardzo się kochamy
Mamo, Tato życzenia Wam składamy!
Weźmie mnie na ramiona, wytłumaczy, przekona
Co z czego bierze się.
Na rowerze pomorze, jak się jeździ po torze.
I super silny jest!
Ref. Tata mój to wielki jest bohater, lubię, kiedy idziemy na spacer.
Dzięki niemu nigdy się nie boję
Tato to dla Ciebie bije serce moje!
Moja mama pięknie dziś wygląda, Tata mamę z miłością ogląda
Wszyscy razem bardzo się kochamy
Mamo, Tato życzenia Wam składamy!
„Smutne reggae”
Mama starła kurz
I naczynia zmyła już
Teraz głowę sobie łamie
Jak do ładu dojść z kartkami
Tata obiad zjadł
I w fotelu siadł
Milczy jakby stracił głos
I w gazetę wetknął w nos
Uh wszyscy macie wielkie problemy
Tyle trosk się zbiera przez cały dzień
Jeden uśmiech wszystko odmieni
Więc zanućcie ze mną piosenkę tę
Tato drogi mamo złota
Uh zapomnijcie o kłopotach
Uh co na głowy walą się wam
Rozjaśnijcie wasze twarze
Uh i zanućcie ze mną razem
Uh przecież dla was śpiewam i gram
Śpiewam i gram
Uh
Czasem dobrze razem zaśpiewać
I w kolorach tęczy zobaczyć świat
Bo są miejsca w których nas nie ma
A jest morze słońce i ciepły wiatr
Uh tato drogi mamo złota
Uh zapomnijcie o kłopotach
Uh co nam głowy palą się wam
Rozjaśnijcie wasze twarze
Uh i zanućcie ze mną razem
Uh przecież dla was śpiewam i gram
Tato drogi mamo złota
Uh zapomnijcie o kłopotach
Uh co nam głowy palą się wam
Rozjaśnijcie wasze twarze
Uh i zanućcie ze mną razem
Uh przecież dla was śpiewam i gram
Śpiewam i gram śpiewam i gram