maj-kpo

Maj

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAJ

DLA GRUPY SKRZATY

  1. Mój region – moja mała Ojczyzna
  • rozwijanie mowy,
  • wskazywanie różnic między miastem a wsią,
  • obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
  • poznawanie nazw pobliskich ulic,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
  • przygotowanie kącika regionalnego,
  • zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
  • poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
  • kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
  1. Polska – moja Ojczyzna
  • poznawanie historii powstania Warszawy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
  • poznawanie miary płynów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
  • określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
  • zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.
  1. Łąka w maju
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie piękna majowej przyrody,
  • zapoznanie z sześcianem,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • poznawanie budowy biedronki,
  • obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
  • zabawy na świeżym powietrzu,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
  1. Święto rodziców
  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
  • określanie wzrostu dzieci,
  • porównywanie wzrostu dzieci,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
  • zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAj

DLA GRUPY SKRZATY

  1. Mój region – moja mała Ojczyzna
  • rozwijanie mowy,
  • wskazywanie różnic między miastem a wsią,
  • obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
  • poznawanie nazw pobliskich ulic,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
  • przygotowanie kącika regionalnego,
  • zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
  • poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
  • kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
  1. Polska – moja Ojczyzna
  • poznawanie historii powstania Warszawy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
  • poznawanie miary płynów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
  • określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
  • zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.
  1. Łąka w maju
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie piękna majowej przyrody,
  • zapoznanie z sześcianem,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • poznawanie budowy biedronki,
  • obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
  • zabawy na świeżym powietrzu,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
  1. Święto rodziców
  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
  • określanie wzrostu dzieci,
  • porównywanie wzrostu dzieci,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
  • zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.

 

 

„Dziękuję mamo, dziękuję tato”

Uczyliście mnie chodzić uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć

Wiem że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

Dziękuje mamo dziękuje tato

Za każdą zimę za każde lato

Dziękuje mamo dziękuje tato

Za to że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

Bardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwilę

Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki

Idziemy tak przez życie

Co mogę dla Was zrobić

Jak mogę się odwdzięczyć

Jesteście w moim sercu

Będziecie w mej pamięci

Dziękuje mamo dziękuje tato

Za każdą zimę za każde lato

Dziękuje mamo dziękuje tato

Za to że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

Bardzo kocham Was

Dziękuje mamo dziękuje tato

Za każdą zimę za każde lato

Dziękuje mamo dziękuje tato

Za to że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

Bardzo kocham Was

„Mama i Tata”

Do przedszkola prowadzi, skrzydła daje, by marzyć

Jest ze mną w każdy dzień

Zawsze wie co najlepsze. Z nią się czuje bezpiecznie

I już nie boję się

Ref. Moja mama pięknie dziś wygląda, Tata mamę z miłością ogląda

Wszyscy razem bardzo się kochamy

Mamo, Tato życzenia Wam składamy!

Weźmie mnie na ramiona, wytłumaczy, przekona

Co z czego bierze się.

Na rowerze pomorze, jak się jeździ po torze.

I super silny jest!

Ref. Tata mój to wielki jest bohater, lubię, kiedy idziemy na spacer.

Dzięki niemu nigdy się nie boję

Tato to dla Ciebie bije serce moje!

Moja mama pięknie dziś wygląda, Tata mamę z miłością ogląda

Wszyscy razem bardzo się kochamy

Mamo, Tato życzenia Wam składamy!

„Smutne reggae”

Mama starła kurz

I naczynia zmyła już

Teraz głowę sobie łamie

Jak do ładu dojść z kartkami

Tata obiad zjadł

I w fotelu siadł

Milczy jakby stracił głos

I w gazetę wetknął w nos

Uh wszyscy macie wielkie problemy

Tyle trosk się zbiera przez cały dzień

Jeden uśmiech wszystko odmieni

Więc zanućcie ze mną piosenkę tę

Tato drogi mamo złota

Uh zapomnijcie o kłopotach

Uh co na głowy walą się wam

Rozjaśnijcie wasze twarze

Uh i zanućcie ze mną razem

Uh przecież dla was śpiewam i gram

Śpiewam i gram

Uh

Czasem dobrze razem zaśpiewać

I w kolorach tęczy zobaczyć świat

Bo są miejsca w których nas nie ma

A jest morze słońce i ciepły wiatr

Uh tato drogi mamo złota

Uh zapomnijcie o kłopotach

Uh co nam głowy palą się wam

Rozjaśnijcie wasze twarze

Uh i zanućcie ze mną razem

Uh przecież dla was śpiewam i gram

Tato drogi mamo złota

Uh zapomnijcie o kłopotach

Uh co nam głowy palą się wam

Rozjaśnijcie wasze twarze

Uh i zanućcie ze mną razem

Uh przecież dla was śpiewam i gram

Śpiewam i gram śpiewam i gram

Możliwość komentowania została wyłączona.