PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ
DLA GRUPY SKRZATY
- Mijają dni, miesiące, lata
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznawanie nazw miesięcy,
- rozwijanie szybkości i zwinności,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie reakcji na ustalony sygnał,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie oznak pór roku,
- zachęcanie do zakładania hodowli roślin,
- obserwowanie wzrostu roślin,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalanie nazw miesięcy,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Babcia i dziadek
- rozwijanie mowy,
- wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie umiejętności wyrażania świata za pomocą komunikatów niewerbalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,
- rozwijanie mowy i pamięci,
- docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
- aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,
- obserwowanie swoich możliwości na tle innych.
Moja Babcia i mój Dziadek
Moja babcia i mój dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek
Babcia bajkę nam opowie
Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek
Poprosimy naszą babciu
Babciu z tajemniczą moną opowiadaj swoja bajkę a za każdą razem inną
Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek
Posadzimy teraz dziadka na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
Całkiem nową, prosto z głowy
Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek
Pytania do Babci i Dziadka
Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach
Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać
Czego bałaś się naprawdę z czego się cieszyłaś
Czy lubiłaś śpiewać tańczyć czy cichutka byłaś
Czy dostałaś kiedyś lalkę albo może misie
Czy wolałaś czekoladę landrynki czy ptysie
Gdzie jeździłaś na wakacje z kim się przyjaźniłaś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś
Procą łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś
Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada
Czy biegałeś po kałużach kiedy deszcz napadał
Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki
Czy to prawda że z tornistra robiło się sanki
A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaki byłeś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Kto to Taki?
Kto to taki? Kto to taki?
Kto pomysłów tysiąc ma?
Kto to taki? Kto to taki?
Kto historię świata zna?
Kto to taki? Kto to taki?
Z kim pierogi mogę gnieść?
To pytanie moi mili
niepotrzebne dzisiaj jest!
To Babcia i Dziadek
i to nie jest przypadek,
że w serduszku chowam dla nich
miejsca tyle jak stąd do gwiazd!
To Babcia i Dziadek
i to nie jest przypadek,
że dziś powiem po raz setny
kocham was!!!
Kto to taki? Kto to taki?
Kto ma zawsze dla mnie czas?
Kto to taki? kto to taki?
Kto zabawą zajmie nas?
Kto to taki? Kto to taki?
Kto warkocze umie pleść?
To pytanie moi mili
niepotrzebne dzisiaj jest!