PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŻDZIERNIK
DLA GRUPY SKRZATY
- Moja rodzina
- rozwijanie mowy,
- budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
- rozwijanie szybkości i zwinności,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
- poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
- budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- podawanie cech rodziców,
- uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
- rozwijanie sprawności fizycznej
- Mój dom
- rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zwyczajów kotów i psów,
- rozwijanie narządów artykulacyjnych,
- utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
- Moje prawa i obowiązki
- rozwijanie mowy,
- uświadamianie dzieciom ich praw,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznawanie cech trójkąta,
- utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- utrwalenie kroku poloneza,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalanie poznanych praw dziecka,
- przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
- poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
- zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do zdrowego stylu życia,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zachęcanie do dbania o czystość,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie aparatu głosowego,
- zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
- przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
- uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
- uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do dbania o zęby,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Listopadowa Piosenka
Płyną niebem ciemne chmury,
Wiatr w kominie śpiewa,
I ostatnie złote liście, Opadają z drzewa,
Ref: Listopadowa piosenka, Jak deszczu kropelka,
Listopadowa piosenka, Kap, kapu, kap
Już listopad wieje chłodem,
Kropi zimnym deszczem,
W parku trzęsą się chochoły,
Jakby miały dreszcze
Ref: Listopadowa piosenka…
Pan listopad swój parasol,
Mocno w ręce trzyma I powiada,
że niedługo, Przyjdzie do nas zima
Parasolki
Kiedy jest deszczowy dzień.
Kiedy mokro wszędzie jest.
Kiedy krople deszczu kapią sobie z nieba.
Trzeba cieplej ubrać się.
Parasolka przyda się.
A na nogi dwa kalosze włożyć trzeba.
Parasolek idzie tłum, a wokoło wody szum,
krople deszczu parasolkom bębnią w dachy.
Parasolki lubią deszcz, bardzo chętnie kąpią się.
Może ty polubisz też.
Każdy parasolkę ma,
parasolka nie jest zła,
chociaż czasem wiatr wywróci jej sukienkę.
Z kurzu zawsze otrzep ją,
porozmawiaj trochę z nią,
a na deszczu mocniej ściśnij ją za rękę.
Parasolek idzie tłum, a wokoło wody szum,
krople deszczu parasolkom bębnią w dachy.
Parasolki lubią deszcz, bardzo chętnie kąpią się.
Może ty polubisz też.