- Będziemy poznawać nazwy krajów sąsiadujących z Polską
- Poznawać położenie geograficzne naszego kraju, ukształtowanie terenu
- Oglądać mapy i uczyć się zdobywać z niej informację
- Będziemy uczyć się szacunku do siebie, naszych sąsiadów, oraz uwrażliwiać się na krzywdę innych
- Poznamy walutę Unii Europejskiej
- Będziemy przeliczać i szacować, tworzyć zbiory i je porównywać
- Utrwalać wygląd wybranych flag państw Europejskich
- Wdrażać do współdziałania w zespole
- Doskonalić umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem
- Poznawać nazwy wybranych krajów i miast w Europie
- Będziemy uczyć się jak dbać o przyrodę i ja szanować
- Wzbudzać zainteresowanie światem przyrody
- Doskonalić umiejętności manualne
- Rozwijać myślenie przyczynowo – skutkowe
- W dalszym ciągu poznawać wybrane litery
- Będziemy poznawać wybrane zawody ważne w życiu
- Rozmawiać o naszych rodzinach
- Utrwalać imiona bliskich nam osób.
PIOSENKI i WIERSZ
„Co to jest Polska?” Czesława Janczarskie
– Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
„JESTEM SOBIE OGRODNICZKA”
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońce.