Marzec

Marzec

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MARZEC

DLA GRUPY SKRZATY

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
  • utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu lwa,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  1. Zwierzęta z naszych pól i lasów
  • rozwijanie mowy,
  • zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
  • określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie zwyczajów sowy,
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
  • zapoznanie z pojęciem gaz,
  • przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.
  1. Marcowa pogoda
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie cech kuli,
  • wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
  • obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
  • utrwalanie nazw dni tygodnia,
  • określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  1. Wiosenne przebudzenia
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • przeliczanie w zakresie 10,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie budowy motyla,
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin,
  • zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
  • poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
  • utrwalanie oznak wiosny.

 

 

„Dżungla”

W lesie tropikalnym

Dżungla to dom

Śpią hipopotamy

I tak słodko śnią

Śpiewają tukany

Czy słońce czy deszcz

Na drzewach banany

Jest wszystko co chcesz

Tu życie płynie

Jak wodospad

Niech nurt poniesie Cię

W dzikiej dżungli żyć

Królem zwierząt być

W dzikiej dżungli żyć

Tańczyć woobah woobah

W dzikiej dżungli żyć

Królem zwierząt być

W dzikiej dżungli żyć

Tańczyć woobah woobah

Słoń w zimnej kąpieli

Zatrąbi ci pieśń

Tygrys na gałęzi

Pomacha ci „cześć”

Goryl w małpim gaju

Pomysłów ma 100

Czujesz się jak w raju

Niestraszny ci wąż

Tu życie płynie

Jak wodospad

Niech nurt poniesie Cię

W dzikiej dżungli żyć

Królem zwierząt być

W dzikiej dżungli żyć

Tańczyć woobah woobah

W dzikiej dżungli żyć

Królem zwierząt być

W dzikiej dżungli żyć

Tańczyć woobah woobah

„Chodzi Marzec Czarodziej”

Chodzi marzec czarodziej

Po chmurach po lodzie

Aż tu nagle hokus pokus

I już pączki na patyku

I już trawka na śnieżniku

Och ten marzec czarodziej

Chodzi marzec czarodziej

Po chmurach po lodzie

Aż tu nagle hokus pokus

Słońce rzuca swe błyskotki

Że aż mruczą bazie kotki

Och ten marzec czarodziej

Chodzi marzec czarodziej

Po chmurach po lodzie

Aż tu nagle hokus pokus

Przez kałuże skaczą kaczki

Żółte kaczki przedszkolaczki

Och ten marzec czarodziej

Możliwość komentowania została wyłączona.