PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MARZEC
DLA GRUPY SKRZATY
- Zwierzęta z dżungli i sawanny
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
- utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wyglądu lwa,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Zwierzęta z naszych pól i lasów
- rozwijanie mowy,
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
- określanie tempa poruszania się zwierząt,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie zwyczajów sowy,
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
- zapoznanie z pojęciem gaz,
- przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.
- Marcowa pogoda
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznawanie cech kuli,
- wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
- obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
- utrwalanie nazw dni tygodnia,
- określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wiosenne przebudzenia
- rozwijanie mowy,
- poznawanie oznak wiosny,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- przeliczanie w zakresie 10,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie budowy motyla,
- poznawanie przyczyn ochrony roślin,
- zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- utrwalanie oznak wiosny.
„Dżungla”
W lesie tropikalnym
Dżungla to dom
Śpią hipopotamy
I tak słodko śnią
Śpiewają tukany
Czy słońce czy deszcz
Na drzewach banany
Jest wszystko co chcesz
Tu życie płynie
Jak wodospad
Niech nurt poniesie Cię
W dzikiej dżungli żyć
Królem zwierząt być
W dzikiej dżungli żyć
Tańczyć woobah woobah
W dzikiej dżungli żyć
Królem zwierząt być
W dzikiej dżungli żyć
Tańczyć woobah woobah
Słoń w zimnej kąpieli
Zatrąbi ci pieśń
Tygrys na gałęzi
Pomacha ci „cześć”
Goryl w małpim gaju
Pomysłów ma 100
Czujesz się jak w raju
Niestraszny ci wąż
Tu życie płynie
Jak wodospad
Niech nurt poniesie Cię
W dzikiej dżungli żyć
Królem zwierząt być
W dzikiej dżungli żyć
Tańczyć woobah woobah
W dzikiej dżungli żyć
Królem zwierząt być
W dzikiej dżungli żyć
Tańczyć woobah woobah
„Chodzi Marzec Czarodziej”
Chodzi marzec czarodziej
Po chmurach po lodzie
Aż tu nagle hokus pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku
Och ten marzec czarodziej
Chodzi marzec czarodziej
Po chmurach po lodzie
Aż tu nagle hokus pokus
Słońce rzuca swe błyskotki
Że aż mruczą bazie kotki
Och ten marzec czarodziej
Chodzi marzec czarodziej
Po chmurach po lodzie
Aż tu nagle hokus pokus
Przez kałuże skaczą kaczki
Żółte kaczki przedszkolaczki
Och ten marzec czarodziej