luty 3

Luty

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LUTY

DLA GRUPY SKRZATY

  1. Zima i zwierzęta
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • rozpoznawanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie ruchem na dźwięki o różnej wysokości,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych
  1. Baśnie, Bajki, Bajeczki
  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
  • określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
  • rozwijanie aktywności werbalnej,
  • przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
  • zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
  • poznawanie substancji, które topnieją,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  1. Nie jesteśmy sami w kosmosie
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.

 

  1. Mój wymarzony zawód
  • rozwijanie preorientacji zawodowej,
  • poznanie różnego typu zawodów,
  • wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
  • wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe

umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,

  • wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
  • tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
  • rozumienie wagi pracy ludzkiej,
  • poznanie specyfiki pracy malarza,
  • poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
  • rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • podsumowanie działań podjętych w ramach projektu,

 

 

 

„Zawody”

Kominiarz wysoko wchodzi po drabinie

Weterynarz leczy chorą zwierzynę

Strażak gasi straszliwe pożary

Magik hokus pokus 3x pokazuje czary

Krawiec szyje prześliczne ubrania

Rolnik na polu krowy swe zagania

Kucharz zmywa zabrudzone gary

Magik hokus pokus 3x pokazuje czary

Abra kadabra razem z nami czaruj

Wszystkie marzenia spełniamy od razu

Jako dzieci wielkie moce mamy

Zatem hokus pokus x 9 pokazujemy czary

„Rakieta”

Kiedy będę taki duży jak mój tata albo brat

Zbuduję wielką rakietę, zwiedzę gwiezdny świat

Ref. Rakietą na wprost przez galaktyczny most

Przygód szukać wciąż

Tam na niebie hen wysoko

Można znaleźć ciemną nocą

Gwiazd świecących sto miliony

Czy liczyć będziesz chciał

Mars, Merkury, Saturn, Jowisz ciągle kreślą swe orbity

Wokół Słońca w berka grają ich Księżyce satelity

„Małe ciała niebieskie”

Jestem kometa, przybywam z daleka

Pojawiam się tu rzadko, lecz warto na mnie czekać

Dźwigam na sobie bardzo dużo lodu

I od czasu do czasu lubię wygrzać się na Słońcu

A Słońce mnie przyciąga i mocno promieniuje

I od tego gorąca, topnieję i paruję

Wznoszą się pyły, ulatniają gazy

I z taką otoczką bardzo mi do twarzy

Na mojej głowie, są dwa warkocze

W jednym są gazy, w drugim pył się ciągnie

Lecę do Słońca i je okrążam

A jak okrążę to, zawracam do siebie

Małe ciała niebieskie

Lecą przez kosmiczną przestrzeń

Z Ziemi widać je świetnie

Gdy się zbliżą dostatecznie

Małe ciała niebieskie

Lecą przez kosmiczną przestrzeń

Z Ziemi widać je świetnie

Gdy się zbliżą dostatecznie

Gdzieś pomiędzy Marsem i Jowiszem

Odbywa się wyścig małych ciał skalistych

Na tej autostradzie, w tym kosmicznym pasie

Roi się od asteroid!

Tak! To o nas mowa!

Witamy pięknie

Są nas tu miliony!

Jedne mniejsze

Drugie większe

Każda z nas jest inna

Bo mamy różne kształty

A jak się zagapimy

To dochodzi do kraksy…

Oderwałem się! Kosmos niesie mnie!

Takich skał jak ja, cała chmara jest

Meteoroid, mówią mi

Ode mnie mniejszy jest tylko pył

Jestem skalnym kawałkiem, drobnym odłamkiem

Kosmicznym okruszkiem

Małe ciała niebieskie

Lecą przez kosmiczną przestrzeń

Z Ziemi widać je świetnie

Gdy się zbliżą dostatecznie

Małe ciała niebieskie

Lecą przez kosmiczną przestrzeń

Z Ziemi widać je świetnie

Gdy się zbliżą dostatecznie

 

Czasem małe ciała niebieskie

Odwiedzają naszą Ziemie

Przecinając atmosferę

Rozgrzewają się potężnie

Patrzcie jak pędzę, jestem meteorem

Jak będę miał szczęście to cały nie spłonę

A jeśli cokolwiek po mnie zostanie

To zaliczy na Ziemi twarde lądowanie

Tak to już jest z meteorami

Obsypują Ziemię swoimi resztkami

A resztki te nazywają się – meteorytami!

Małe ciała niebieskie

Lecą przez kosmiczną przestrzeń

Z Ziemi widać je świetnie

Gdy się zbliżą dostatecznie

Małe ciała niebieskie

Lecą przez, lecą przez

Małe ciała niebieskie

„W Układzie Słonecznym”

REFREN:

W Układzie Słonecznym wirują planety

Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce

Różnią się kolorem, masą i rozmiarem

Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale

MERKURY:

Merkury, to ja!

Jestem pierwszy i najmniejszy

Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery

Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody

W dzień jest mi gorąco

W nocy bardzo marznę, brrr

WENUS:

Mam na imię Wenus

Jestem druga w kolejności

U mnie nieustannie upał jest bezlitosny

Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę

I bardzo jasno świecę się na niebie

ZIEMIA:

Tu Ziemia! Witam serdecznie! Czuję się świetnie

Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie

Jestem trzecią planetą od Słońca

Moja atmosfera jest cudna

Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić

MARS:

Hej tu Mars, planeta numer cztery

Bardzo się czerwienię, jestem cały zardzewiały

Mam najwyższe góry i od groma pyłu

A! Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!

REFREN:

W Układzie Słonecznym wirują planety

Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce

Różnią się kolorem, masą i rozmiarem

Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale

JOWISZ:

Joł, joł, Jowisz, największy olbrzym gazowy

Piąty od Słońca, na pewno nie przeoczysz

Choć moja masa jest potężna niezwykle

To z wszystkich planet kręcę się najszybciej

SATURN:

Siemanko tutaj Saturn, też się składam z gazów

Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu

Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu

Jestem szósty od Słońca, w głowie to zakoduj

URAN:

Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran

Na mnie jest najniższa temperatura

Słynę z bladego, błękitnego koloru

Jestem siódmą planetą i wiruję na boku

NEPTUN:

Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę

Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam Słońce

Tworzę huragany co powalą wszystko

Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko

REFREN:

W Układzie Słonecznym wirują planety

Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce

Różnią się kolorem, masą i rozmiarem

Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale

Możliwość komentowania została wyłączona.