Czego uczymy się  w październiku w grupie Iskierki i Chochliki:

Tydzień 1: Jesień w ogrodzie

Tydzień 2: Jesień w lesie

Tydzień 3: Życie zwierząt w jesiennym lesie

Tydzień 4: Jesienna szaruga

Umiejętności dziecka:

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi

-wykazuje się znajomością warzyw i zna ich znaczenie

-tworzy logiczne wypowiedzi

-odgaduje zagadki  i nazywa  warzywa

-słucha uważnie innych

-wymieni warzywa z ogrodu

-rytmizuje określone teksty

-wycina puzzle, układa i przykleja poszczególne elementy puzzli

-bawi się z rówieśnikami

-dokonuje syntezy sylabowej

-wymieni sposoby wykorzystywania warzyw

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną

-utrzymuje w czystości miejsce pracy

-przestrzega zasad

-łączy podobne elementy ze sobą

-porządkuje salę po skończonej zabawie

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami z innymi

-zachęcanie do uczenia się tradycyjnych zabaw

-tworzy zbiory warzyw

-przelicza liczmany liczebnikami głównym

-ma poczucie rytmu

-odtwarza rytm w czasie słuchania muzyki

-powtarza motywy rytmi

-biega bez potrąceń

-reaguje na zmianę polecenia

-dorysowuje i koloruje

-wymieni warzywa, o których była mowa w wierszu

-odgaduje zagadki

-potrafi nazwać drzewa i grzyby rosnące w lesie

-prawidłowo posługuje się farbami

-potrafi wyciąć dany kształt

-pomaga innym w czasie porządkowania zabawek

-śpiewa piosenkę, tańczy przy śpiewie

-słucha poleceń

-odwzorowuje podaną liczbę elementów

-segreguje i poprawnie przelicza liczmany

-reaguje na polecenia słowne

-koloruje wg własnego pomysłu

-naśladuje ruchy wskazane przez uczestnika zabawy

-śpiewa piosnkę lub jej fragmenty

-prawidłowo wypowiada  wyrazy dźwiękonaśladowcze

-rozumie potrzebę częstego  spaceru

-rozpoznaje i nazywa niektóre grzyby jadalne i niejadalne

-wypowiada się nt. darów lasu

-nazywa domy zwierząt

-zna sposoby spędzania zimy przez niektóre zwierzęta

-stosuje pojęcia: wysoko, nisko

-prawidłowo chodzi na czworakach

-samodzielnie tworzy jesienną pracę

-rozpozna postać jeża

-stosuje w praktyce pojęcie „para”

-wskazuje części ciała 

-potrafi opowiedzieć o życiu zwierząt w lesie

-wyszukiwanie określonych sylwet wymienionych w wierszu

-określa pogodę

-zauważa zmiany w przyrodzie jesienią

-odkłada zabawki na miejsce

-zna i stosuje symbole pogody

-odgaduje nazwy darów

-układa rytmy

-określa liczebność wg usłyszanych dźwięków

Piosenka

K. Ligorowska (Nutki dla Smyka) IDZIE JEŻ

ref: Idzie jeż tup,tup,tup

słychać tupot małych stóp!/x2

1. Zwinął się w kuleczkę,

boi się troszeczkę…./x2

2. Liście kolorowe

lecą mu na głowę…/x2

3. Panią jesień wita,

w liściach już zasypia./x2

Możliwość komentowania została wyłączona.