marzec-kpo

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne MARZEC

Zamierzenia na miesiąc marzec dla grupy „Iskierki” i „Chochliki 

Tydzień 1: W marcu jak w garncu 
Tydzień 2: Dbamy o zdrowie na przedwiośniu 
Tydzień 3: Nadchodzi wiosna 
Tydzień 4: W gospodarstwie 

Umiejętności dziecka: 
-zna cechy marcowej pogody 
-wypowiada się nt. treści wiersza 
-odnajduje oznaki wiosny w naturze 
-maluje akwarelami na określony temat 
-prawidłowo korzysta z farb 
-jest sprawne ruchowo 
-przestrzega ustalonych zasad 
-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi 
-nazywa poszczególne kolory 
-nazywa oznaki pogody 
-gra na instrumentach perkusyjnych 
-odpowiada na pytania związane z treścią opowiadania 
-wymieni oznaki wiosny 
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną 
-śpiewa znane piosenki 
-wypowiada się na określony temat 
-wie jak należy dbać o zdrowie 
-wymienia zdrowe produkty 
-śpiewa i tańczy przy znanej piosence 
-wypowiada się nt. różnych dyscyplin sportu 
-rozpoznaje smaki 
-przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa 
-dostosowuje ubiór do warunków atmosferycznych 
-odgaduje nazwy owoców 
-wie kiedy i dlaczego należy myć ręce 
-odgaduje nazwy przedmiotów dotykając je 
-wie co jest potrzebne roślinom do życia 
-zna znaczenie spacerów dla zdrowia każdego człowieka 
-interesuje się zjawiskami wiosennymi 
-wymienia cechy wiosny 
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczna 
-wykonuje pracę wg instrukcji 
-odgaduje nazwy dźwięków 
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną 
-opisuje wygląd roślin 
-śpiewa piosenkę 
-zna zwyczaje ptaków tj. bociana 
-potrafi podać rytm do podanego słowa 
-odgaduje zagadki 
-nazywa poszczególne zwierzęta wiejskie 
-odtwarza podany rytm 
-precyzyjnie wycina elementy obrazka 
-biega nie potrącając innych 
-pomaga innym w potrzebie 
-używa zwrotów grzecznościowych 
-posługuje się pojęciami: na, pod, za, obok, przed 
-nazywa kolory oraz rozpoznaje kwiaty 
przestrzega zasad kodeksu przedszkolnego 
-układa obrazek w całość 
-chętnie pomaga innym w różnych czynnościach 
-słucha informacji na temat tradycji wielkanocnych 
-zna i wymieni te tradycje 
-uważnie słucha wypowiedzi innych 
określa wielkość przedmiotów 
-samodzielnie wykonuje pracę 
-jest dość sprawne ruchowo 
-przestrzega zasad bezpieczeństwa 
-sprawnie wykonuje skoki zajęcze 
-słucha piosenki- śpiewa jej fragmenty 
-powtarza fragmenty wiersza z pamięci 
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta gospodarskie 
– wie jakie produkty otrzymujemy od zwierząt gospodarskiech 

 

Możliwość komentowania została wyłączona.