Various fresh ripe pumpkins as background, top view. Holiday decoration

We wrześniu

Czego uczymy się we wrześniu w grupie maluchów? 

Tydzień 1: Jestem w przedszkolu  
Tydzień 2: Jestem grzecznym przedszkolakiem  
Tydzień 3: Droga do przedszkola  
Tydzień 4: Jestem w parku i w lesie 
Tydzień 5: Jesień w sadzie  

 

Umiejętności dziecka: 
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi 

-uważnie słucha i rozpoznaje głos kolegów   

-wypowiada się na temat kącików w swojej sali 

-nazywa kąciki zbaw 

-bawi się zgodnie z zasadami wspólnego kodeksu 

-wykonuje podskoki obu nóż  

-idzie w parze podczas spaceru   

-stara się podskakiwać obunóż 

-zapamiętuje miejsce położenia przedmiotu  

-rysuje siebie, przykleja kartkę ze swoim imieniem 

-segreguje zabawki wg koloru 

-rysuje swój autoportret 

-właściwie posługuje się kredkami 

-jest skoczne 

-bawi się w sposób bezpieczny na placu  

-skacze obunóż 

-powtarza słowa rymowanki wykonując odpowiednie ruchy 

-odkłada zabawki na miejsce 

-odnajduje wyrazy przeciwstawne i je wypowiada  

-posługuje się pojęciami wysoko, nisko 

-śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy  

-zauważa zmiany w przyrodzie  

-chętnie ćwiczy i śpiewa  

-rozpoznaje osobę po opisie słownym 

-jest spostrzegawcze 

-dzieli się zabawkami  

-przelicza i posługuje się pojęciami: na, pod, za ,obok  

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne 

-układa rytmy z wykorzystaniem zabawek  

-zna pomieszczenia w przedszkolu i potrafi we właściwy sposób z nich korzystać 

-wypowiada się zdaniem 

-nie oddala się od grupy w czasie spaceru  

-zauważa zmiany na drzewach  

-potrafi się zrelaksować 

-koloruje rysunek   

-przestrzega ustalonych zasad 

-odgaduje zagadki 

-lepi z plasteliny określone przedmioty  

-koloruje rysunek wg wzoru 

-prawidłowo posługuje się kredkami 

-przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zbaw na palcu   

-odgaduje nazwy przedmiotów po dotyku 

-szanuje zabawki  

-bawi się zgodnie razem z innymi dziećmi  

-reaguje na  polecenia  

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne   

-odkłada zabawki na miejsce  

-bawi się w sposób bezpieczny i zgodny 

-wycina elementy puzzli 

-składa obrazek w całość 

-posługuje się określeniami: duży, mały  

-rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie 

-improwizuje do muzyki 

-reaguje na polecenia  

-samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój  

-szybko ustawia się w pary 

-rysuje na określony temat 

-odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty 

-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem 

-tworzy własne wypowiedzi 

-chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych  

-z uwagą i zachowując właściwą postawę ogląda film 

-wypowiada się na temat treści filmu 

-przestrzega zasad kodeksu 

-odnajduje szybko parę 

-aktywnie uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowe 

-przestrzega ustalonych zasad 

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami 

-rysuje i koloruj samochody 

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne 

-aktywnie ćwiczy  

-słucha uważnie nauczyciela 

-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie obserwacji 

-zna zasady przechodzenia przez ulice i poruszania się po chodniku  

-reaguje na sygnał wzrokowy 

-wypowiada się na tematy związane z jesienią 

-wymieni dary jesieni 

-nazywa drzewa 

-wymieni cechy jesieni 

-rozpoznaje i nazywa jesienne kolory  

-reaguje na polecenia nauczyciela 

-chętnie koloruje wspólny obrazek  

-bawi się zgodnie z innymi  

-lepi określone formy z plasteliny 

-tworzy logiczne wypowiedzi 

-zbiera liście , tworzy bukieciki  

-przelicza w zakresie do 3 i więcej 

-tworzy pary 

-koloruje obrazek wg kodu 

-posługuje się umiarkowanym głosem  

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami 

-przelicza prawidłowo 

-odgaduje owoce po dotyku 

-gra na wybranych instrumentach  

-zna smaki owoców i opisuje je słowami  

Możliwość komentowania została wyłączona.