Various fresh ripe pumpkins as background, top view. Holiday decoration

Październik

„PAN PAŹDZIERNIK”

 

Pan Październik to artysta, chce udekorować las.

W głowie ma pomysłów trzysta, może tworzyć cały czas.

Już znudziła mu się zieleń, liściom nowe barwy dał.

Nagle stop! Przestał tworzyć-

śmieszny taniec tańczyć chciał!

 

Pan Październik tańczy śmieszny taniec.

To jest istny taniec połamaniec.

W jednej ręce pedzel, w drugiej farby,

chce nadać jesieni piękne barwy.

 

Pan Październik, Pan artysta, o nakrycie głowy dba.

Sam ma kapeluszy trzysta, najładniejsze grzybkom dał.

Gdy żołędziom zrobił czapkii kasztankom z igieł kask,

śmieszny taniec z Październikiem zaczął tańczyć cały las!

 

Pan Październik tańczy śmieszny taniec.

To jest istny taniec połamaniec.

W jednej ręce pedzel, w drugiej farby,

chce nadać jesieni piękne barwy.

 

Wujek Ogórek – Jeż

 

Czy Ty wiesz, czy Ty wiesz

Gdzie jesienią chodzi jeż

Czy pod stertą liści się gdzieś schował

Czy na grzbiecie jabłko ma?

Czy robaków tuzin zjadł?

Bo na drzewo on się wszak nie wspina.

 

Taki to zwierz, mały, mały jeż

Kulka z kolcami, nos z wąsikami

Taki to zwierz, mały, mały jeż

Chodzi gdzie chce, i każdy to wie

 

Czy Ty wiesz, czy Ty wiesz

Jakie zimą sny ma jeż?

Czy pod śniegiem mu nie marznie broda,

Z liści grzeje kołderka, jeszcze jednym okiem zerka

A za chwile będzie spał

 

Taki to zwierz, mały, mały jeż

Kulka z kolcami, nos z wąsikami

Taki to zwierz, mały, mały jeż

Chodzi gdzie chce, i każdy to wie

 

 

-dokonuje analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej wyrazów

-jest sprawne ruchowo

-zna znak graficzny cyfry 2

-przelicza liczebnikami porządkowymi głównymi

-czeka na swoją kolej

-rozpoznaje cyfry 1,2,3 i znaki +,=

-szybko reaguje na sygnał nauczyciela

-odgaduje zagadki

-przestrzega zasad kolejności wypowiadania się

-dzieli rytmiczne nazwy warzyw i owoców na sylaby

-dzieli słowa na głoski i wyodrębnia głoski w nagłosie

-rozpoznaje i nazywa warzywa 

-powtarza rytmicznie rymowankę

– słucha zdań czytanych przez nauczyciela i dobiera odpowiednie ilustracje

-chętnie uczestniczy w zabawie relaksacyjnej

-pisze nowo poznaną literę po śladzie i samodzielnie

-jest spostrzegawcze

-dobiera obrazki w sposób  właściwy

-układa z materiału przyrodniczego wzór litery M, m

-dzieli słowa na głoski

-wypowiada się nt. życia niektórych zwierząt leśnych

-słucha z uwaga opowiadania

-wypowiada się nt. treści pełnymi logicznymi zdaniami

-zna zwyczaje wiewiórki

-wie, ze nie należy zabierać cudzej własności

-szanuje prawa innych

-zna jeża i opowiada o jego zwyczajach

-układa z rozsypanki

-układa rymy do podanych wyrazów

-odtwarza krótkie struktury rytmiczne

-odgaduje zagadki dotyczące leśnych zwierząt

-rozpoznaje poznane litery po kształcie

-łączy takie same napisy

-liczy słowa w zdaniach

-czyta imiona dzieci

-aktywnie uczestniczy w zabawie badawczej

-słucha z uwagą wiersza

-rozróżnia symbole pogodowe

-potrafi określić pogodę

-wypowiada się nt. zjawisk atmosferycznych

-używając właściwych symboli odnotowuje w kalendarzu pogodę  w danym dniu

-prawidłowo wypowiada dźwięki

-zna zjawisko powstawania tęczy

-wymieni kolory tęczy

-pisz samodzielnie i po śladzie nowo poznaną literę

-wymieni zdrowe  i niezdrowe produkty spożywcze

-potrafi nakryć do stołu 

-wyszukuje nowo poznaną literę

-zna i wymieni produkty niezbędne dla zdrowia

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia logopedyczne 

-dba o czystość osobistą

-wie, które przedmioty służą do utrzymania higieny ciała

-zna znaki graficzne cyfr 1-4

-przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie 5 i więcej

-rozpoznaje spośród innych znak graficzny litery b,B

 

 

Możliwość komentowania została wyłączona.