czerwiec

Czerwiec

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC

DLA GRUPY SKRZATY

  1. Niby tacy sami, a jednak inni
  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
  • porównywanie masy przedmiotów,
  • zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie zdolności wokalnych,
  • wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
  • integrowanie dzieci,
  • uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
  • rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
  1. Wakacyjne podróże
  • zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności wycinania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • opanowanie tekstu i melodii piosenki,
  • poznawanie wybranych regionów Polski,
  • poznawanie oznak lata,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie wybranych miejsc w Polsce.
  1. Pożegnania nadszedł czas
  • zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
  • dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
  • poznawanie przyczyny pękania czereśni,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • poznawanie swoich możliwości,
  • pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.
  1. Projekt Zabawki ekologiczne
  • kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
  • rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
  • zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
  • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
  • rozwijanie świadomości ekologicznej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
  • docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
  • wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
  • pobudzanie ciekawości poznawczej,
  • uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.

 

 

Kolorowe dzieci

Gdyby, gdyby moja mama

Pochodziła z wysp Bahama

To od stóp po czubek głowy

Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie

Na wycieczki jeździć słoniem

I w Australii mieć tatusia

I z tatusiem łapać strusie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju

Jaki kolor i (jo) dzieci mają

I jak piszą na tablicy

To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama

Każdy tata i (jo) chce tak samo

Żeby dziś na całym świecie

Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Mogłam małą być Japonką

Co ubiera się w kimonko

Lub w Pekinie z rodzicami

Ryż zajadać pałeczkami

Od kołyski żyć w Tunisie

Po arabsku mówić dzisiaj

Lub do szkoły biec w Mombasie

Tam gdzie palmy rosną w klasie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju

Jaki kolor i (jo) dzieci mają

I jak piszą na tablicy

To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama

Każdy tata i (jo) chce tak samo

Żeby dziś na całym świecie

Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Los to sprawił lub przypadek

Że Hindusem nie był dziadek

Tata nie był Indianinem

I nie w Peru mam rodzinę

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju

Jaki kolor i (jo) dzieci mają

I jak piszą na tablicy

To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama

Każdy tata i (jo) chce tak samo

Żeby dziś na całym świecie

Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Nie patrz na to w jakim kraju

Jaki kolor dzieci mają

I jak piszą na tablicy

To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie każda mama

Każdy tata chce tak samo

Żeby dziś na całym świecie

Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Nie patrz na to

W jakim kraju

Jaki kolor dzieci mają

I jak piszą na tablicy

To naprawdę, naprawdę, naprawdę się nie liczy!

Bursztynek

Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć

Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz

Co Ci dać przyjacielu mych słonecznych dni

Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil

Bursztynek bursztynek znalazłam go na plaży

Słoneczna kropelka kropelka złotych marzeń

Bursztynek bursztynek położę Ci na dłoni

Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni

Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć

Kiedy znów powiesz do mnie po prostu cześć

Może nawet nie poznam przez chwilę Cię

Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten

Bursztynek bursztynek znalazłam go na plaży

Słoneczna kropelka kropelka złotych marzeń

Bursztynek bursztynek położę go na dłoni

Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni

Bursztynek bursztynek znalazłaś go na plaży

Słoneczna kropelka kropelka złotych marzeń

Witajcie w naszej bajce

Witajcie! W naszej bajce

Słoń zagra na fujarce,

Pinokio nam zaśpiewa,

Zatańczą wkoło drzewa.

Tu wszystko jest możliwe,

Zwierzęta są szczęśliwe,

A dzieci, wiem coś o tym,

Latają samolotem.

Nikt tutaj nie zna głodu,

Nikt tu nie czuje chłodu

I nawet – ja nie kłamię

Nikt się nie skarży mamie.

Witajcie! W naszej bajce

Słoń zagra na fujarce,

Pinokio nam zaśpiewa,

Zatańczą wkoło drzewa,

Bo z wami jest weselej,

Ruszymy razem w knieje,

A w kniejach i dąbrowach

Przygoda już się chowa

My ją znajdziemy sami,

My, chłopcy z dziewczętami,

A wtedy daję słowo,

Że będzie kolorowo.

Możliwość komentowania została wyłączona.