PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC
DLA GRUPY SKRZATY
- Niby tacy sami, a jednak inni
- rozwijanie mowy,
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
- porównywanie masy przedmiotów,
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie zdolności wokalnych,
- wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
- integrowanie dzieci,
- uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
- rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
- Wakacyjne podróże
- zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności wycinania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- opanowanie tekstu i melodii piosenki,
- poznawanie wybranych regionów Polski,
- poznawanie oznak lata,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- poznawanie wybranych miejsc w Polsce.
- Pożegnania nadszedł czas
- zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
- dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
- poznawanie przyczyny pękania czereśni,
- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
- poznawanie swoich możliwości,
- pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.
- Projekt Zabawki ekologiczne
- kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
- rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
- zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
- rozwijanie świadomości ekologicznej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
- docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
- wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
- pobudzanie ciekawości poznawczej,
- uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
- rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.
Kolorowe dzieci
Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa
Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci
Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami
Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci
Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci
Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie każda mama
Każdy tata chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci
Nie patrz na to
W jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę, naprawdę, naprawdę się nie liczy!
Bursztynek
Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć
Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz
Co Ci dać przyjacielu mych słonecznych dni
Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil
Bursztynek bursztynek znalazłam go na plaży
Słoneczna kropelka kropelka złotych marzeń
Bursztynek bursztynek położę Ci na dłoni
Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni
Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć
Kiedy znów powiesz do mnie po prostu cześć
Może nawet nie poznam przez chwilę Cię
Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten
Bursztynek bursztynek znalazłam go na plaży
Słoneczna kropelka kropelka złotych marzeń
Bursztynek bursztynek położę go na dłoni
Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni
Bursztynek bursztynek znalazłaś go na plaży
Słoneczna kropelka kropelka złotych marzeń
Witajcie w naszej bajce
Witajcie! W naszej bajce
Słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa,
Zatańczą wkoło drzewa.
Tu wszystko jest możliwe,
Zwierzęta są szczęśliwe,
A dzieci, wiem coś o tym,
Latają samolotem.
Nikt tutaj nie zna głodu,
Nikt tu nie czuje chłodu
I nawet – ja nie kłamię
Nikt się nie skarży mamie.
Witajcie! W naszej bajce
Słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa,
Zatańczą wkoło drzewa,
Bo z wami jest weselej,
Ruszymy razem w knieje,
A w kniejach i dąbrowach
Przygoda już się chowa
My ją znajdziemy sami,
My, chłopcy z dziewczętami,
A wtedy daję słowo,
Że będzie kolorowo.