Moja miejscowość, mój region:
- określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto);
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc;
- zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (architektury, krajobrazu, zjawisk atmosferycznych, okazów przyrodniczych itp.);
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela;
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk;
- dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach;
- wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach;
- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru;
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż);
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych i ilustracyjnych;
- uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
Moja Ojczyzna:
- poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego;
- słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć;
- poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli;
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela;
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk;
- rysowanie kredkami; malowanie: palcami, dłonią, pędzlem;
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych i ilustracyjnych;
- uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
Łąka w maju:
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie;
- poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt;
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela;
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk;
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika;
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek);
- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem;
- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru;
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych i ilustracyjnych;
- uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
Święto Rodziców:
- podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego;
- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny;
- dzielenie się informacjami dotyczącymi rodzinnych świąt;
- określanie znaczenia wspólnego przeżywania świąt rodzinnych;
- układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki) według kolejności zdarzeń;
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela;
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych;
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk;
- wyrażanie swoich myśli, przeżyć w kontaktach z drugą osobą;
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika;
- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem;
- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru;
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych i ilustracyjnych;
- uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
PIOSENKI
„Grzeczne słówka”
1. Dziękuję, przepraszam i proszę,
Trzy słówka za małe trzy grosze!
I grzeczny królewicz i grzeczna królewna
Znają te słówka na pewno!
2. Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuje, przepraszam i proszę,
To przecież niewiele kosztuje
Gdy powiesz uprzejmie dziękuję
3. Korona ci z głowy nie spadnie na pewno
Nawet gdy jesteś królewną
Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuje, przepraszam i proszę!
„Mamo, Tato!”
Tu są rączki, a tu nóżki.
Tutaj okrąglutkie brzuszki.
Tutaj oczka, a tu włoski.
Tutaj są pyzate noski.
Teraz w koło się kręcimy.
Jeden ukłon też zrobimy.
Mamie, tacie zaśpiewamy, jak my bardzo Was kochamy.
Mamo, tato z Wami nawet zimą piękne lato i słoneczko, co rozgoni chmury, gdy dzień ponury.
Mamo, tato – dziękujemy dzisiaj bardzo za to, że jesteście i zawsze będziecie kochać nas najbardziej na świecie.
„CAŁUSKI”
1. Wesoło witamy, wesoło witamy
wszystkich was, wszystkich was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy
cały czas, cały czas.
Ciekawe ciekawe co robić będziemy,
co teraz co teraz dla was szykujemy / x2
Ref. Całuski, całuski
dzisiaj dla Was mamy
całuski, całuski damy wam.
2. Wesoło witamy, wesoło witamy
wszystkich was, wszystkich was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy
cały czas, cały czas.
Ciekawe ciekawe co robić będziemy,
co teraz co teraz dla was szykujemy / x2
Ref. Całuski, całuski
dzisiaj dla Was mamy
całuski, całuski damy wam.