Piosenki i wierszyk
Śpiewające Brzdące – Lisek łakomczuszek
1. Idzie lisek do kurnika,
Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek.
Na śniadanko zjadłby kurkę,
Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek.
Ref. Oj, lisku, lisku,
Wracaj już do lasu.
Oj, lisku, lisku,
Szkoda twego czasu.
Oj, lisku, lisku,
Kurki wciąż biegają.
Oj, lisku, lisku,
Sztuczki twoje znają!
2. Lisek jest spryciarzem wielkim,
Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku.
Może czasem do kurnika,
Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku.
Ref. Oj, lisku, lisku,
Wracaj już do lasu.
Oj, lisku, lisku,
Szkoda twego czasu.
Oj, lisku, lisku,
Kurki wciąż biegają.
Oj, lisku, lisku,
Sztuczki twoje znają! (2x)
Zwierzęta jesienią
1.Szuka orzechów wiewiórka mała,
Pewnie już kilka w dziupli zebrała.
Ref. Będą zapasy na zimowe czasy / 2x
2.Jeżyk pod liśćmi znalazł legowisko
Czuje, że zima jest bardzo blisko.
Ref. Spać smacznie będzie
Aż wiosna przybędzie /2x
3.Robi porządki w norce myszka mała
Ziarenek wiele dawno zebrała
Ref. Dla swej rodziny
Na czas długiej zimy /2x
Jeż
Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze…
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.
Hanna Zdzitowiecka
Zamierzenia – miesiąc październik
- Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementami czworakowania, biegu, skłonów, celowania.
- Myje ręce przed jedzeniem.
- Samodzielnie korzysta z toalety.
- Ustawia się w parach.
- Rozumie niebezpieczeństwo wynikające ze zbliżania się do nieznanych zwierząt.
- Składa obrazek z dwóch (trzech,czterech) części.
- Rozpoznaje wiewiórkę i określa, czym się żywi.
- Słucha z uwagą czytanego tekstu.
- Wykonuje celowe ruchy warg i języka.
- Wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy.
- Liczy w zakresie 3,4,5 stosując liczebniki porządkowe.
- Rozpoznaje różne faktury za pomocą dotyku.
- Wie, co robi jesienią jeż, wiewiórka, bocian.
- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne.
- Naśladuje ruchy i odgłosy wydawane przez zwierzęta leśne.
- Wypowiada się na podany temat.
- Zapamiętuje obrazki.
- Dostrzega i kontynuuje rytmy, posługując się materiałem naturalnym.
- Wie, jak zachowuje się przyjaciel lasu.
- Uczestniczy we wspólnych zabawach.
- Stosuje formy grzecznościowe.
- Odkłada pracę plastyczną na swoją półkę.
- Właściwie zachowuje się przy stole.
- Współpracuje z innymi dziećmi.
- Śpiewa piosenkę.
- Kreśli linie, wydziera sylwety liści z gazet.
- Wykonuje pracę plastyczną
- Ogląda albumy ze zdjęciami ptaków.
- Rysuje kredkami.
- Rozpoznaje i nazywa barwy.
- Śpiewa piosenkę.
- Przestrzega zasad podczas wspólnych zabaw.